• Det är inte smÃ¥ fartyg som passerar oss i kanalen.

Blogg whiteknuckles :White Knuckles segling hem till Sverige, Det är inte små fartyg som passerar oss i kanalen.
    0 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • Chamakh klar för Arsenal FC

Äntligen är marockanen från Bordeaux klar för Arsenal. Den giftige anfallaren har spelat 293 matcher från den franska klubben och gjort 79 mål.

26-åringen kommer enligt Wenger ha en viktig roll i laget redan nästa säsong. Hoppas verkligen det blir så! Anfallaren är en bra "boxplayer", som gör de flesta av sina mål framför mål och på huvudet.

Nu kan vi bara önska Chamakh all lycka i Arsenal och att du kan hjölpa oss att vinna titlar.

• Silly Season-rykten

Denna titellösa säsongen börjar gå mot sitt slut. Än en gång orkar inte Arsenal att hänga med Chelsea och Manchester United. Det känns surt - så därför redan nu är tankarna på nästa säsong, vilket är trevligt.

Arsene Wenger har LOVAT nya värningar, och de lite mer rutinerade sådana. Han säger att laget har tillräckligt med unga spelare, och att det är rutinen som saknas. Har han insett det nu? Ja, det verkar så i alla fall.

Det har ryktats om anfallaren Marouane Chamakh, Bordeaux. Marockanen har gjort 56 mÃ¥l pÃ¥ 226 matcher. Enligt Sunday Mirror, sÃ¥ ska Chamakh redan vara klar, och ska om nÃ¥gra veckor presenteras för klubben.

Brassen Felipe Melo har ni säkert ocksÃ¥ hört rykten om, som placerar honom i Arsenal, Den defensive mittfältaren i Juventus har haft en tung säsong, och har inte precis övertygat i Juventus. Han blev faktiskt utsedd till Serie A:s sämsta spelare i vintras, har jag för mig.

PÃ¥ senare dagar har det pratats extra mycket om James Millner, mittfältare i Aston Villa, som inte för sÃ¥ länge sedan blev uttagen i Ã¥rets elva i Premier League. Skulle bli ett mycket bra köp, enligt mig. Kanske den smartaste och bästa värvningen Wenger kan göra den här sommaren. James Millner har mycket som Arsenal skulle ha nytta av. Han är passningsskicklig, han slÃ¥r fantastiska inlägg och hans skott är ett fruktat vapen.

Tyvärr är ocksÃ¥ bÃ¥da Manchester-klubbarna ute efter Millners signatur, sÃ¥ det lär inte bli lätt att knyta till honom. Han skulle dessutom kosta upp mot en 200 miljoner kronor. Vill Wenger spendera sÃ¥ mycket pengar pÃ¥ en sÃ¥dan spelare? Eller kan han göra ett byte? Denilson, t ex, som jag tycker har stannat i utvecklingen den här säsongen. Han platsar inte i dagen Arsenal, sÃ¥ varför inte byta honom + pengar, mot James Millner, som är sÃ¥ gott som ordinarie i det engelska landslaget.

Fler spelare som det har ryktats om är Scott Parker (Innermittfältare, West Ham), Brede Hangeland (Mittback, Fulham), Gary Cahill (Back, Bolton) och Joe Hart (mÃ¥lvakt, Manchester City).

Om nu några av dessa värningar blir av, vilket det förhoppningsvis blir, så kan vi ha ett mycket slagkraftigt lag till nästa säsong...

Go Gunners!

• Dags att börja igen va?

Blogg ekwall :Arsenal FC, Dags att börja igen va?

Det var ett tag sedan nu...

Nu känner jag Ã¥terigen suget i fingertopparna efter att fÃ¥ skriva om Arsenal FC igen! Hoppas att jag kan hÃ¥lla igÃ¥ng skrivandet nu under en lite längre period.

Så håll utkik nu i framtiden efter inlägg från min sida!

Ha det bra

/ Ekwall 

• Matchrapport Fulham-Arsenal Craven Cottage 26/9-09

Blogg ekwall :Arsenal FC, Matchrapport Fulham-Arsenal Craven Cottage 26/9-09

Arsenal vann igår ett jämt London-derby på Craven Cottage med 0-1

I den 52:a minuten kunde Arsenal göra matchens enda mÃ¥l genom Van Persie efter en "smörboll" a la Fabregas. Innan dess hade Arsenals 3:e mÃ¥lvakt Vito Mannone gjort en massa superräddningar.

1:a halvlek var väldigt jämn och det var faktiskt Fulham som hade de farligaste chanserna - men som sagt - 21-Ã¥rige Vito Mannone räddade oss. Efter 0-1 var det ett kontrollerat Arsenal som spelade av matchen.

Fulham - Arsenal 0-1 (0-0)
    MÃ¥l: 0-1 (52) van Persie
    Domare: Martin Atkinson
    Publik: 25 700

Arsenals laguppställning:

Mannone
    Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy
    Diaby-Fabregas-Song
    Bendtner-van Persie(Eboue 83)-Arshavin(Rosicky 68)

Nästa match är pÃ¥ tisdag dÃ¥ Arsenal tar emot grekiska Olympiakos pÃ¥ Emirates Stadium. Hoppas dÃ¥ att Mannone gör en lika bra match och att Arsenal tar 3 poäng och kanske att Theo Walcott kan göra sin debut. Det är bara tre poäng som räknas och jag tror att matchen slutar 3-1 till Arsenal. Matchen sänds pÃ¥ TV 6 och JAG ÄR BÄNKAD!!!

choose your country