• Förlust mot AIK

Det blev som vi redan visste en mycket tuff match för GAIS borta mot AIK, trots att mÃ¥nga Gaisare var pÃ¥ plats sÃ¥ resulterade matchen i en förlust med 2-1. GAIS hade svÃ¥rt att skapa chanser och trots att Super Mervan gjorde ett mÃ¥l sÃ¥ räckte inte detta till poäng. Men vi blickar framÃ¥t och nästa match mot blÃ¥vitt Ã¤r betydligt mer viktig dÃ¥ den kan avgöra vilket lag som är bäst i stan. Matchen mot blÃ¥vitt Ã¤r mycket svÃ¥r att tippa dÃ¥ de förlorade mot Mjällby hemma idag och vi mot AIK, men det brukar bli jämnt mellan oss bÃ¥da.

Heja GAIS /Viktor

0 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • AIK idag

Blogg gais :Varmt välkomna alla Gaisare, AIK idag

Idag är det en tuff match för makrillarna, AIK borta. Axén har i princip samma trupp som hemmamatchen mot Helsingborg, den enda skillnaden är att Alexander Angelin och Mohammed Abdulrahman även är uttagna. Men det är även lite smÃ¥skador i laget sÃ¥ hur startelvan blir är svÃ¥rt att förutse. Det kommer vara mÃ¥nga Gaisare pÃ¥ plats och heja fram GAIS till tre poäng. Vi behöver alla poäng vi kan fÃ¥ nu om vi skall hänga med i kampen om Europaspel och för att bli bäst i stan, sÃ¥ vi hÃ¥ller tummarna pÃ¥ att vÃ¥ra grönsvarta hjältar kommer tillbaka till Göteborg med tre poäng i bagaget.

Heja GAIS /Viktor

Bildkälla: gais.se

• Torsdag 29/9 - löpning och truppgymnastik!

Blogg btgb :Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Torsdag 29/9 - löpning och truppgymnastik!

Idag ska jag första gÃ¥ngen fÃ¥ vara med när mina gymnaster kör pÃ¥ den nya trampetten. I tisdags körde de hopp och bord med de andra tränarna och det sÃ¥g riktigt bra ut! Trodde inte att de skulle hoppa sÃ¥ högt Blogg tillhörande btgb : Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Torsdag 29/9 - löpning och truppgymnastik! Kul var det!

Kommer höja bordet idag och snart kommer vi kunna köra dubblar till landning. med den där höjden är det bara en tidsfråga innan vi har dubblar på tävling!

Dagens träning kommer vara fokus på handvoltsträning, vi har fokuserat på rondat och flickis/salto en tid. Det är så lätt att börja "gena" i övningarna, alla grundövningar är viktigt att hela tiden underhålla. Oavsett om gymnasten är liten eller SM-gymnast!

Själv så blir det nu en 30 minuters löptur runt stan innan jag kommer tillbaka till mitt plugg inom företagsekonomi!

Kommer även köra chippar, dips och olika varianter på piksittande och spindelståenden.

I helgen är det innebandy och gymnastik. City har premiär i div 1 med 2 matcher lördag och söndag, har dock ingen aning var grabbarna stÃ¥r men jag hoppas pÃ¥ full fart och rätt fokus! Granlo spelar pÃ¥ söndag och jag hoppas att de fortsätter övertyga, vi behöver ett lag i superligan. 

Gymnastik både lördag och söndag, lördag har jag träning med Sundsvalls slalomklubb i 2 h.

På lördag kör jag gymnastik 13-18:30 med mina UT-grupper. Sedan 19:15 spelar jag innebandymatch i Höglunda med City U.

Och jag hoppas Gif vinner imorgon, upp till allsvenskan ska vi! Är vårat år i år!

Blir en helg med full fart med andra ord!

väl mött!

/Anders

• Nystart pÃ¥ bloggen!

Efter en tids uppehåll kör jag igång igen med bloggen.

Lite om mig: Utbildar mig inom idrott, när allt är klart kan jag kalla mig idrottskonsulent, idrottspedagog och jag får en examen som tränare.

Bloggen kommer att handla om gymnastik och utvecklingen för mina truppgymnaster. Är tränare för tvÃ¥ grupper inom Sundsvallsgymnasterna. Även min egen utveckling som gymnast kommer att analyseras och tips om olika övningar som jag prövar pÃ¥ Blogg tillhörande btgb : Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Nystart på bloggen!

PÃ¥ 4 Ã¥r har jag hittat nÃ¥gon som ger mig mer glädje än nÃ¥gon annan idrott gjort tidigare Blogg tillhörande btgb : Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Nystart på bloggen! Gymnastik blir bara roligare och roligare Blogg tillhörande btgb : Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Nystart på bloggen!

Kunde inte tro för 4 år sedan att jag skulle utbilda mig som jag gjort och blivit föreningens truppdomare.

Mycket som gör att det är roligt är att det finns så många duktiga gymnaster som verkligen vill lära sig och utvecklas som gymnaster och människor!

Vi körde salto igÃ¥r och under de veckor pÃ¥ denna termin som har varit har det verkligen blivit utveckling. Vi kommer jobba väldigt mycket med spänning och teknik. Jag tror det kommer bli en riktigt rolig höst med stor utveckling Blogg tillhörande btgb : Building the gymnastic body - bara DU vill, är allt möjligt!, Nystart på bloggen!))

ha en bra vecka!

/A

• Senaste

Hej

Bloggen har inte direkt varit uppdaterad den senaste tiden men jag tänkte skriva lite om vad som händer just nu. Imorgon är det match borta pÃ¥ BorÃ¥s Arena mot IF Elfsborg och det brukar komma mycket gaisare dit och vi hoppas att sÃ¥ är fallet i Ã¥r igen. Det är en tuff match där Elfsborg jagar SM guldet medans GAIS kämpar om spel i Europa. Vi har sedan nÃ¥gra fina hemmamatcher ocksÃ¥ innan Allsvenskan 2011 slutar, den första är mot Norrköping men vi närmar oss ocksÃ¥ matchen mot blÃ¥vitt hemma och det ser vi fram emot.

Det är det som är aktuellt just nu. /Viktor

choose your country