-
Så här ser Arsenals trupp ut 2010/2011 - hoppas jag...
MÃ¥lvakter
Joe Hart
Lukasz FabianskÃ
Vito Mannone
In: Joe Hart (Manchester City)
Ut: Manuel Almunia
Kommentar: Manuel Almunia är en målvakt som stundtals är av absolut högsta världsklass och stundtals en av världens sämre målvakter. Det fungerar inte i längden, om Arsenal nu vill slåss om ligatiteln eller Champions League. Dessutom är han nästan pensionär, och det behövs något nytt. Joe Hart är därför den perfekta lösningen. Han har blivit utsedd till årets målvakt i Premier League denna säsongen, och han har varit i stor del till Birminghams stora succé i Premier League (han har varit utlånad från Manchester City). Han är ung och har säkerligen en fantastisk karriär framför sig. Ett annat alternativ är Rene Adler, tysk målvakt i Bayern Leverkusern. Men jag ser hellre en engelsk målvakt, eftersom Arsenal har lite lite engelsmän.
Fabianski och Mannone är bra reserver, som de kommer att utvecklas mer och mer. Ser gärna att Mannone får spela mer, efter de fantastiska matcherna han gjorde i början av säsongen.
Försvarare
Thomas Vermaelen
Gael Clichy
Bacary Sagna
Pape Diakhaté
Kieran Gibbs
Johan Djourou
Armand Traore
Sol Campbell
+ En till etablerad mittback
In: Pape Diakhaté (Dynamo Kiev)
Ut: Mikael Silvestre, Philippe Senderos, William Gallas
Kommentar: Det är väl här det ska ändras. Har varit tunnt i år, när vi har fått skador på stora delar av backlinjen. Måste förstärkas och förbättras till nästa säsong, denna säsongen har vi släppt in på tok för många mål.
Pape Diakhaté är bara ett av många bra alternativ jag tycker Wenger ska köpa. Jag har ingen direkt större koll på honom hur han spelar, men jag tror The Boss har det. Det kan vi se när han köpte Thomas Vermaelen förra säsongen...
Jag tror att vi hade behövt en stabil mittback. Vem - det vet jag inte riktigt, kanske Chellini från Juventus, t ex?
Mittfältare
Abou Diaby
Cesc Fabregas
Tomas Rosicky
Samir Nasri
Aaron Ramsey
Alex Song
Jack Wilshere
Emmanuel Eboue
Theo Walcott
James Millner (Scott Parker/Felipe Melo)
In: James Millner (Aston Villa)
Ut: Denilson, Fran Merida
Kommentar: Här behövs ett mycket starkare mittfält, fysiskt. Det är för klent, det är egentligen bara Alex Song som håller fysiskt sätt. De andra är bara "lirare". Vi behöver en som är duktig defensivt, som kan bygga upp spelet på ett bra sätt.
Denilson håller inte längre, han måste ut. Byt gärna Denilson mot James Millner + pengar. Ser gärna att Jack Wilshere får spela mer och att Aaron Ramsey kommer tillbaka så fort som möjligt, så kan vi ha ett av världens bästa mittfält (kanske bara Barcelona som har bättre).
Merida får gå. Det är bara att inse att han inte kommer att platsa i det här laget på väldigt länge.
Anfallare
Robin van Persie
Nicklas Bendtner
Carlos Vela
Marouane Chamakh
Andrey Arshavin
In: Marouane Chamakh
Ut: Eduardo
Kommentar: Sälj Eduardo. Jag fattar inte varför Eduardo är kvar i Arsenal, vad har han gjort, egentligen. Han har knappt fått spela denna säsongen. Köp in en duglig anfallare istället (Marouane Chamakh).
Det är viktigt att våra anfallare får göra mål, inte bara resten av laget. Om Robin van Persie dessutom är skadefri, kan vi ha en möjlig skytteligavinnare. Det hade varit en klar fördel om vi ska ha någon chans på ligan.
Så här skulle en möjlig startelva kunna se ut för Arsenal första matchen borta mot Liverpool.
Joe Hart
Sagna Chellini/Pape Diakhaté Vermaelen Clichy
Song Diaby/Millner
Arshavin Fabregas Nasri (Millner)
Van Persie
Avbytare: Lukasz FabianskÃ, Kieran Gibbs, Johan Djourou, Eboue, Ramsey/Wilshere, Walcott, Chamakh, Vela.
Vad tycker ni? ;)
-
Knä bekymret fortsätter... *Suck*
Hej hopp
Knät blir inge bättre snarare sämre, nu verkar det vara tjall med knäskåls senan med. Men har fått gå tejpad sen i Onsdags. Då hade man så ont så tårarna rann ner för kinderna och varje steg var en pina, men efter tejpningen har smärtan släppt någolunda ialf. Idag är första dagen då man går otejpad igen, känns så där.. Knät har sitt eget lilla liv, knäpper och sträcker i det. Lite små läskigt. Ska tillbaka till Pentti den 22 igen, då hoppas jag att jag hunnit träna upp knät ännu mer. Sen får vi se vart det bär av med knä skrället.. Inge munter precise, 1000 tankar som far genom huvudet just nu..
Idag ska man till gymmet igen, känns som man lever där. Men skönt att vara där och träna, men när smärtan är som värst är det bara deprimerande. Men så länge man inte har ont mer än 1 dag efter så är det ingen fara då är det bara köra på. Har fått låna Magnus bil i helgen, känner man sig mindre handicappad ialf..
Nu ska man strax dra till gymmet och rehabb träna...
-
100608
Imorgon onsdag så blir det ett nytt test för att se om vi funnit felet på bilen... Hoppas att det funkar nu. Och om det funkar så åker vi tävling redan till helgen i Bmw Cup.
-
100606
tävlingen pågår för fullt, utan oss tyvärr! sitter och tittar på Mylaps.com för att följa racet på distans. funkar riktigt hyggligt faktiskt. synd bara att inte alla har registrerat sin transponder så man vet vem det är. en massa siffror säger inte så mycket...
-
Morgon promenda...
Morgon promenad
Idag vakna man med tuppen strax innan kl 6, och kunde inte somna om pga en mardröm. Fy säger jag bara, var lite äckligt. Men upp gick man och sen blev det en morgonpromenad på strax under timmen. Var lite små kyligt ute men solen sken, underbart.
Kl 10 ska man åka till gymmet och köra rehabb träning för knäskadan och sen ska man mosa på rejält med överkroppen. Är skit roligt att gymma, trivs som fisken i vattnet, och tränar bäst när man är själv, gillar inte gymma när det är massa folk runt omkring en. Och så slipper man alla spännisar på gymmet och små killarna som springer runt latchar och tror de är någonting..
Svullnanden i knät har gått ner och löpningen igår funkade hyffsat okey, går ju inte fort men framåt ialf. Kan inte trampa igenom löpsteget fullt ut men kommer nog släppa snart hoppas jag. Men Innebandyn får man va utan en vecka till ialf.
Ha det kalas gott folk..