-
Slutspelet börjar imorgon
Imorgon Tisdag så kör slutspelet igång. Där Dackarna valde att ta emot Piraterna hemma medans Elit Vetlanda valde att köra bortamatch mot Indianerna.
-
Förlust mot Troja
Dagens träningsmatch hemma emot Troja slutade med en förlust. Troja vann med 2-1 efter att ha vänt ett 1-0 underläge till 2-1 i andra perioden. Periodsiffrorna var (1-0, 0-2,0-0). Dagens match var bråkig och innehöll tre slagsmål. Matt Davidson gjorde Tingsryds enda mål. 685 personer hade tagit sig till Dackehallen för att kolla på matchen. Nästa match är den 9:e september och då kommer Nybro på besök till Dackehallen.
Skottstatistik: 33-23 (9-7,11-9,13-7)
Utvisningar: TAIF: 4x2min,1x5+20min, Troja: 3x2min,1x2+2min,1x5+20min
-
Inför Tingsryds AIF - IF Troja/Ljungby
Idag klockan fyra är det dags för match emot seriekonkurrenten IF Troja/Ljungby i Dackehallen. TAIF gjorde en bra insats förra matchen och spelade 2-2 mot tippade topplaget Malmö. Troja har spelat 5 träningsmatcher och resultatet är 1 seger, 1 oavgjord och 3 förluster. Christopher From-Björk är fortfarande skadad och kommer inte att spela idag. Tomas Lundström är jag osäker på om han ska spela eller inte. Hoppas Tingsryd gör en bra insats idag och besegrar Troja.
Mitt Tips: 3-1 till Tingsryd, målen görs av Tom Koivisto, Teemu Elomo och Matt Davidson
-
Oavgjort mot Malmö
Träningsmatchen idag emot Malmö Redhawks i Lund slutade oavgjort. 2-2 slutade matchen efter periodsiffrorna 2-2, 0-0,0-0. Tingsryds mål gjordes av Matt Davidson och Fredrik Hansson. Det ska också sägas att Tingsryds båda mål kom i powerplay. Började inte bra då Malmö tog ledningen med 1-0 efter nio minuter, men sen kunde Tingsryd inom loppet av 1.02 göra två mål i powerplay. Dom två sista perioderna blev mållösa. Enligt rapporter gjorde Axel Brage en grym insats i målet. Nästa match är imorgon och då kommer Troja/Ljungby på besök till Dackehallen.
Skottstatistik: 25-17 (12-6,10-6, 3-5)
Utvisningar: MIF: 5x2min, 1x2+5+20min, TAIF: 7x2min,1x2+2min
-
Inför Malmö Redhawks - Tingsryds AIF
I eftermiddag 16:00 är det nedsläpp i Färs & Frosta Sparbank Arena och motståndet är tippade topplaget Malmö Redhawks. Malmö har spelat nio träningsmatcher och resultatet är sju förluster och två segrar. Tingsryd har spelat sju träningsmatcher, tre vinster, två oavgjorda och två förluster. Christopher From-Björk spelar inte idag på grund av skada. Tomas Lundström har gått på is igen denna veckan för att testa armbågen och det är inte klart om han kan spela idag. Det lutar nog åt att det är Axel Brage som står i målet idag.
Mitt Tips: 3-2 till Tingsryd och målen görs av Janos Vas, Matt Davidson och Victor Rollin-Carlsson