• Viggo rÃ¥kar i slagsmÃ¥l

Dessa hanhundar...ibland blir jag så trött. Det ska spännas och mätas, morras och knorras.
    Viggo och grannens alaskan malamute Storm har under ungefär 1 års tid gått och spänt mot varandra. Vi har hållt dom isär för att undvika slagsmål men på midsommarafton gick det snett.
    Vi hade varit nere och badat med Viggo, hade honom lös och han sprang lite i förväg. Det vi inte visste var att Storm + matte tagit en promenad och stod och pratade med min mor och morbror nere på ängen. Viggo kommer springande, smyger upp bakom Storm och då smäller det. Jag hamnade på efterkälken och som tur var missade jag hela spektaklet. Hörde bara illvrål. Pojkvännen var snabbare och hann fram och drog bort Storm i bakbenen.
    Klämde och kände på Viggo och hittade två hål rätt genom öronlappen. Upp till stugan och tvätta.
    På midsommardagen var han inte riktigt sig själv, sov hela dagen och var allmänt loj. Idag på båten hem hittade vi ytterligare två sår bakom örat ner på halsen. Ett av dom såg ganska illa ut så vi valde att åka till bagarmossen för att kolla upp det. Slutade med en hund som är helt rakad på hela ena kinden och går med tratt. Han ser lagom nöjd ut. Var nog bra att vi åkte in, ingen infektion i såren men det ena var över 1,5 cm djupt...usch och fy.
    Så nu får han gå med tratt och vi ska tvätta såren 2 ggr/dag. I morgon börjar jag på nya jobbet..undrar vad dom kommer att säga när jag kommer med Viggo i tratt och rakad kind.Nåväl, tratten är snart borta och pälsen växer ut i sinom tid.
    Storm verkar ha klarat sig lite bättre, några småsår men inte mer.
    Förutom slagsmål så har vi haft en bra midsommar. Jag har varit där ute i över en vecka och det har varit strålande väder hela tiden. Första doppet i onsdags. Det är redan 19 grader i vattnet! Helt otroligt. Viggo har simmat och spanat efter fisk så nog har han haft det bra han också.
    Nu jobbar jag två veckor och sen är det dags för tre veckors semester igen. Härligt.

4 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • Jazz & Kennelträff

Blogg grandlutin :Kennel Grand Lutin, Jazz & Kennelträff

Fredagen började med lite  IPO träning, sedan kom Jocke hem med en gÃ¥va, frÃ¥n Evelyne i Belgien, till mig. En liten Beaucerontjej vid namn, Jazz du Fond des Camps, flyttade in{#}. Totalt utan hämningar intog hon vÃ¥rt hem, helgens läger och alla som besökte oss, helt bekymmerslöst & socialt självsäkert, trots en jobbig bil & flygresa, och främmande mark. Imponerande! Mer om henne kommer pÃ¥ hemsidan inom kort.

Helgens övningar bestod av IPO, sök, spÃ¥r, rallylydnad och brukslydnad. Tack Roland för figgeriet!! Tack Ã…sa för söndagens lektion{#} i rallylydnad!! Tack till vÃ¥ra underbara valpköpare för en mycket trevlig helg, och bra arbete{#}!! Bilder kommer inom kort.

Vi har Beauceron besök från Holland denna vecka så tiden rinner fort iväg när man har kul...

1 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • Zniffa uppflyttad

Blogg grandlutin :Kennel Grand Lutin, Zniffa uppflyttad

SÃ¥ blev Zniffa uppflyttad till fortsättningsklass i Rallylydnad igÃ¥r{#}, pÃ¥ endast 3 starter i nybörjarklassen. De fick ihop fina 96 av 100 poäng och kom 2a totalt. Grattis & tack Marie!! Nya bilder pÃ¥ Yapp i IPO ligger i hennes album, pÃ¥ hemsidan.

I helgen som kommer blir det kennelträff{#}..& lite annat smått och gott{#}

1 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • cykelturer!!!!cyklar allt som rullar pÃ¥ hjul!!

Blogg ginosblogg :Hunden Ginos blogg, cykelturer!!!!cyklar allt som rullar på hjul!!

Jo det är roligt att sitta i korgen pÃ¥ cykeln men fy tusan att  gÃ¥ bredvid cykeln i srpngern, fast det gÃ¥r bättre och bättre för mig.
    Så var det de häringa som bara cyklar förbi oss jäkla otyg minns när jag blev påkörd av en cykel blää.
    Å så ibland åker de på brädor fatta vad korkat?
    Vad ska det va bra för å dessutom har människor uppfunnit nåt så urkorkat som att sätta HJUL PÅ FÖTTERNA!!!
    Hur dum får man va?
    Dessa hjul.....fast jag älskar att åka bil å den rullar ju också på hjul, bussen med fast den däringa masken vi går in i som de kallar för tåg, jo den har visst hjul den med men den är konstig den har konstiga ögon.

0 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • mm min kompis Ã¥ jag....

Blogg ginosblogg :Hunden Ginos blogg, mm min kompis å jag....

Jodå det var super när hon kom hit, fast hon skäller ju ut mig ju.
    Fasiken allttså jag bor ju här å så får hon inte lattja med min matte för mycket det är ju MIN matte ju!

Sotis ja lite.... fast vi har mycket roligt ihop jag blir rätt så trött men hon kom ju idag å så mötte vi en vovve till han var inte kul alls tycker inte jag. {#}

Han stirrade på mig det tycker jag inte om alls å husse till hunden sa inte till han ju varför kan inte människorna säga åt sina hundar att vi hundar inte skall stirra varandra rakt in i ögonen, fatta vad psykad jag blev eller? matte hjälpte mig i alla fall hon sa att vi inte skulle hälsa på varandra till den vovvens ägare eftersom hon märkte att jag inte ville det.

Fast efter ett långt tag i samma lokal så gick och kunde vi nosa men sedan sa jag baske mig ifrån igen, för vovven var inte snäll alls så det så!
    Nu sista promenixen ssedan nassi nass. hälsar Gino med kompis.

0 kommentarer | Lägg till en kommentar

choose your country