-
Baka nyttigt godis till din vän:)
Hejhej för några dagar sen hittade jag ett recept på hundgodis i tidningen "Härliga hund" som jag provade att baka idag,det gick fort och var faktist jätte lätt,och säger jag att det är lätt så är det jätte lätt;)...Zapp gillade dom ialla fall så prova att göra sånna här till era hundar ochså vettja

Det hä behöver man:
1dl Ärtor
1dl rivna morötter
1dl majskorn
2dl grahamsmjöl
2dl vetemjöl
2dl vete- och rågkross
2dl hönsbuljong
2msk olja
Gör så här: Riv morötterna,mixa grönsakerna och blanda i resten till en deg. Gör små platta kex (som en 5krona) och lägg ut dom på en plåt. Grädda i 225grader i 15-20min. Stäng av ugnen och låt plåten stå kvar i ugnen i ca.1timme. Förvara godiset i en tätslutande bruk i högst en vecka.det går även bra att frysa in

-
Orginal, Disneyland och Knott´s berry farm
När man är ute och reser så här så träffar man ju på ett och annat original. Ganska underhållande och bidrar till goa minnen. Vet att det är svårt att återge, men va fasen ja gör ett försök.
När vi körde hem ikväll från Old Pasadena och stannade vid ett rödljus var det en kvinna som sprang över övergångstället, det var förvisso rött för henne men även de 5 filerna som stod framför övergångstället hade rött. Så visst lite dumt men inte livsfarligt. Hon börjar en bit in på vägen att skrika hysteriskt och sedan vifta med armarna ovanför huvudet samtidigt som hon springer fram på klassiskt vingliga högklacks ben förbi framför våran bil. Tobbe och jag titta på varandra och brast ut i skratt.
Vi var ju pÃ¥ Grand Canyon för nÃ¥gra dagar sen, vi passerar en guidad tur och hör guidens upprörda stämma. Han säger med största inlevelse ”We can have SEVEN quakes (jordbävningar) in one day”, han hÃ¥ller dramatiskt upp sju fingrar i luften med korsade händer för att öka känslan i de han visar upp. Samtidigt som han spänner blicken i den lilla gruppen turister upprepar han ”SEVEN! Do YOU want to be close to the edge then??! Is it worth it? IS IT!!?” Den lilla gruppen turister med mestadels pensionärer ser förfärat pÃ¥ honom, de hade inga planer i världen pÃ¥ att gÃ¥ nära kanten.
Kändes som hans skrämsel taktik var helt onödig och väldigt felriktad till denna grupp, men han ville nog mest göra det för sin egen dels skull. Killen var ju engagerad, de får man ge honom!Vi har sista dagarna varit på både Disneyland och Knott´s berry farm. Mycket åka har de blivit av och ännu mera gå, jösses vad vi promenerat de här sista dagarna.
Bilder mina vänner!

Knott´s berry farm

På Knotts berry farm duggar adrenalinkickarna tätt och jag kan inte minnas när jag skrikit mig hes av skräckblanad förtjusning senast. Vi hade riktigt roligt!

Fanns en jag dock villigt erkänner att jag bangade, denna där. Men Tobbe åkte och vittnade sedan om storslagen upplevelse. Varför jag banga? Jag stod faktiskt i kön ända till jag såg den i mit tycke oerhört klena "säkerhetsbälte" man skulle överleva denna i. Nej tack blev de då. Haha!

Ätit på en klassisk amerikansk diner, suveränt goda hamburgare. Absurt mätta blev vi.

The one and only Disneyland! Jag älskar Disney, är verkligen förälskad i den förtrollade världen och den goa känslan av att för en stund få kliva ur allt var verklighet heter. Finns en anledning till varför Hundsteg loggan har de typsnittet det har förstår ni.. =)

Åh så en kväll på Santa Monica Pier
Nu väntar New York på oss!
-
Rixfm i karlstad:)
Tjabbaa
Har pricis kommit hem från rixfm festivalen, mkt folk vare men vi fick grymma platser på en stång på en läktare som jag tror igentligen va för vip folk och fotografer;D
Hemma håller vi på o dränerar om huset så idag smet jag o zapp och tog bussen in till karsltad där mormor hämtade upp zapp o jag va kvar på stan, såg bland annat brolle på ett cafe vi satt på

Nu ligger zapp o piper på mig så hade gött allesammans;D//hanna o zapp
-
Venice Beach
Fröken ”jagbordevetabättreharredangjortdettamissattusengÃ¥ngerförut” har bränt sig. Japp. Hur svÃ¥rt kan de vara? Smörj in dig, passa dig för solen mitt pÃ¥ dagen, tänk pÃ¥ att du inte känner att du bränner dig när de fläktar pÃ¥ stranden. Japp, japp, japp vet det. Men inte hjälpte det.
Hur mÃ¥nga av er smörjer in benen frÃ¥n knäna och nedÃ¥t? Seriöst? Jag brukar aldrig göra det, har aldrig varit nÃ¥gra problem. Mina knän, smalben, vader och anklar bokstavligen brann i förrgÃ¥r kväll. SÃ¥ dumt, sÃ¥ korkat. SÃ¥ irriterande jäkla onödigt. Men nu vet jag, och alla ni som som jag som inte smörjer in benen under knäna – man kan bränna sig där ocksÃ¥!! Tänk va ;)
Us two. Idag på eftermiddagen på strandpromenaden..

Shoppa lite hann vi också med idag, eller ja de verkar vi alltid hinna med. Frågan är hur vi ska få med alla gosaker hem? =)
Annars så har vi de ganska behagligt, går en hel del. Stranden upp och ned. Gick till Santa Monica Pier häromkvällen och åt på en suveränt bra Mexikansk restaurang. På vägen dit mötte vi två långhåriga Alaskan Malamutes. Eller ja mötte, mitt vältränade malamuteöga lokaliserade dem i mörkret på långt avstånd och jag sa till Tobbe, vi måste gå dit, de går malamuter där borta.
Om vi säger sÃ¥ här, de var inte riktigt rustade för att klara en norrländsk vinter. De hade MASSOR av päls, men tunna, mjuka och lÃ¥nga strÃ¥n. De var tvÃ¥ väldigt goa tjejer i alla fall och ägaren var väldigt mÃ¥n om dem, sÃ¥ de har det nog fint trots att de bor i Californiska solen. Visade bild pÃ¥ vÃ¥rat 6 spann för ägaren och har var mäkta imponerad av att se dem arbeta i snön – var kul att kunna dela med sig till honom.
Tobbe har vågsurfat och det gick bra! Svårt det där tydligen ;)

IgÃ¥r var vi pÃ¥ Disneyland, i 13 timmar. Trötta idag, sÃ¥ blev mest stranden. Ikväll ska vi till Old Pasadena för lite kvällsshopping och middag – är sÃ¥ mysigt där!Visst ja! Glöm inte att kika in pÃ¥ bÃ¥de Michelle och Gudruns blogg, de har skrivit sÃ¥ bra om hundarna och lagt in massa fina bilder. Jag saknar dem inte ett dugg jag, inte alls sÃ¥ de gör ont i magen och stinger till i hjärtat sÃ¥ fort man ser en hund. Inte alls.
http://akilles-malamute.doggyblogg.se/
http://michelle.doggyblogg.se/
Soliga hälsningar från mig
-
Calico ghost town
Calica ghost town, ligger mitt ute i öknen. En helt autentisk vilda västern stad som nu spökar tomt. Staden kom att komma till tack vare silvertillgångar inne i bergen. När silvret sinade, dog staden ut.
Klart vi skulle dit och undersöka! Staden ligger upp mot en bergsida och stora vita bokstäver skriva i sten är de enda som ger en ledtråd om att staden ligger där. Vi tog av från motorvägen och körde mot de vita bokstäverna på bergsidan. Solen stod högt på himlen och vi satt i vår behagligt luftkonditionerade bil.
Parkerade och klev ur, till dräpande varma 49,5 plusgrader i skuggan, 56 grader i solen. Om du stod helt blixtstilla så kom ändå svetten krypande, om du rörde på dig om än så lite, så formligen rann svetten. Vi var totalt genomfuktiga när vi 1,5 timme senare kom tillbaka till vår bil - körde AC:n som aldrig förr. Luftkonditioneringen hade fått en helt ny innebörd.
Cowboy Tobbe!

Calico ghost town (mina stegräknarvänner, notera att stegräknaren alltid är på! När jag är gammal och grå och ser tillbaka på de bilderna från den här resan kommer jag fundera på vad tusan som alltid sitter på byxlinningen!)
I Barstow stannade vi för lunch och parkerade vÃ¥r bil utanför restaurangen. Vi tycker ju att vi kör en ganska stor bil, en ganska cool bil, och faktum är att i ”sverigemÃ¥tt” mätt är den bÃ¥de stor och j-vligt cool ;) Japp! SÃ¥ vi känner oss ganska tuffa när vi tuffar runt i vÃ¥r Ford Explorer, tills idag. Bredvid vÃ¥r bil parkerar en ja, modell större. VÃ¥r bil ser helt plötsligt ut som en liten sketen personbil bredvid denna bilen. SÃ¥ mycket för att känna sig coola.. Haha!
Nu är vi i Venice Beach. Kom fram idag på tidiga kvällen. Bor på ett hotell som ligger på strandpromenaden, we verry much like. Det är ett surfer inspirerat hotell och helt i vår smak. Vi har en svit faktiskt, med två stora rum, öppen spis (vad man nu ska med detta till i denna värme) och tv i både vardagsrum och sovrum. Faktum är att vi känner oss riktigt lyxigt inhysta här. Här blir vi en vecka nu, känns skönt att vara på samma ställe ett tag.
Vardagsrummet i vår hotellsvit
Jag ordnade idag sÃ¥ vi fick gratis internet hela veckan OCH gratis frukost varje morgon – ganska nöjd med det faktiskt.
På hotellets tak finns en bar med utiskt över havet och Venice beach, en Dj som spelar och palmer som vajar. Vi kan nog faktiskt inte få de bättre. Så nu är det bara att njuta =)
Bilden tagen på hotellets bar på taket

Venice Beach
Saknat hundarna något alldeles förskräckligt idag, Tö har ploppat upp i huvudet på mig jag vet inte hur många gånger av någon anledning och jag tycker jag BARA ser hundar hela tiden. Kikar in i Michelles blogg (http://michelle.doggyblogg.se/) och inser att de ju har de hur bra som helst, bara jag som har en väldigt abstinens.
Imorgon blir det stranden och soft tempo, kvällen tar vi pÃ¥ Santa Monica Pier, en middag och en sväng pÃ¥ bergochdalbanan kanske…
Venice beach mina vänner.. Venice beach.. Whats not to like?