-
Kvällsjobb
Jag gillar att jobba kvällar, för det betyder att jag kan få sova tills jag vaknar, vilket är en lyx! Idag hade jag planer på att göra vettiga saker, men det blev inte riktigt så. Fast nu börjar det ordna upp sig för ska traska iväg för en fikadejt med Minna för att ta igen lite förlorad tid och uppdatera mig om vad hon har haft för sig hittills i sommar.
Idag har jag på mig massa nya fina saker dessutom, känns bra det så bjuder på en flumbild bara för det.
Auf wiedersehen! // Pj
-
Hickelihick
Hahaha jag kom hem från Märta för en stund sedan. Hon och hennes kompis Åsa har haft fyllehicka ett bra tag, fast dom kämpade sig vidare till Hugos i alla fall. Jag däremot beslöt mig för att samla vuxenpoäng och skippade krogen för att gå hem och sova istället.. fast det gick ju inte så bra för nu sitter jag här - berusad, fnissig och flummig. Tur att A inte ser mig nu, han har inte sett mig berusad än haha! Det är en syn kan jag lova!
Imorgon har jag bokat in en fikadejt med Minna och på fredag en filmdejt med Malin, nice nice! Fast jag saknar A rätt så extremt väldigt mycket just nu.. Fast är nog bäst att jag nyktar till lite först innan fredag, fast det är ju två dagar kvar tills dess så nemasproblemas.. Imorgon jobbar jag kväll, fast innan dess ska jag försöka ta tag i de saker jag inte lyckades göra klart idag.
Drunken girlygirl! // Pj
-
Dags att fnysa..
Hej Firma!
8/5 2010 skickade jag er tre fakturor med 30 dagars inbetalning. Två är betalda nu. Den tredje har jag inte fått betald än. Ständiga ursäkter att ni inte har pengar, att folk inte betalat till er som planerat etc etc. Börjar ärligt talat känna att det skiter jag i fullständigt. Vi har avslutat vårt samarbete, ni vill inte ha mig kvar- men snälla.. för helvete.. ge mig mina pengar, så slipper vi det här larvet! jag sänkte den ena fakturan för att vara snäll- det borde jag inte ha gjort. Ni borde ha fått betala fullpris istället. Det här är löjligt. Faktiskt.
Med ovänliga hälsningar
Moi.
Hej älskling!
Idag har du hittills bett mig testa röjsågen, trimmern, spikmaskingen och vinkelslipen, för "det är kul".
Är du snäll och skriver mitt bokmanus åt mig istället, så lovar jag att leka med dina maskiner? Annars skulle jag faktiskt uppskatta att du slutar tjata på mig att jag ska göra något annat, när jag nu väl fått ner röven på stolen och slagit igång datorn för två timmars skrivande. Det är rätt korkat att avbryta då. Du gör mig rätt sur. Faktiskt.
Kärleksfulla hälsningar
Din fru
Hej alla försäljare!
Ge fan i att ringa mig och erbjuda saker. Ni stör.Hej då
Ej kund
Hej du unga tant vars blogg jag läser dagligen!
Är den här nya bloggen mer du än den gamla? I så fall ljög du bra, när du skrev i din förra blogg. Du verkade väldigt mogen och seriös. Nu verkar du som en normal tonårsslampa. Synd att det är ett barn inblandad i ditt så kallade liv. Skärp dig
Med vänliga hälsningar
MoralkärringenHej du unga pappa vars blogg jag läser nästan dagligen!
Det är jättebra att du jobbar. Tråkigt bara att ditt barn inte får vara med dig ett enda dugg på semestern från förskolan. När hon kommer hem från sina resor med bonusföräldrarna, då ska du jobba. När hon är bortrest, då jobbar du inte. Kan du och din flickvän ta och fatta att det var precis det här era föräldrar sa att de inte ville ha, när de rekommenderade er att göra abort? väx upp och bli en man- ditt barn behöver dig!
Med vänliga hälsningar
Moralkärringen
Hej alla föräldrar som är jätteupprörda över att era dagisar är stängda på sommaren så barnen måste vara på andra dagisar, fast med personal som de känner!
Försök ta semester de fyra veckor som vi ber er om i vår semesterplanering, så är problemet löst. Ni är två föräldrar i alla familjer på den förskola där jag arbetar- ni har rätt till minst tre veckors sammanhängande semester var. Ledsen men ert problem finns inte, om ni tar och tänker er för litet grann.
Dessutom heter det inte dagisar. Det heter förskolisar i så fall. fast den pluralisformen finns inte.
Puss och kram
Förskolefröken som lämnar branchen
Nu känns det bättre. Nu ska jag skriva bok.
Puss och kram
Semestersurot.
-
vinna grejjor
-
Samling, sans och semester!
Börjar på ny jobbet två veckor efter jag ville- blir inte ivägsläppt i tid. Men det går bra. Jag klarar mig. Har träffat nya kollegorna, de verkar snälla och glada båda två, så det ska också gå bra! Nu ska jag bara klara att se alla förälddrar i ögonen och säga att jag kommer sakna dem. Jag KOMMER att sakna dem. Jag kommer absolut att sakna deras barn. Jag kommer sakna mina kollegor, vissa så mycket att jag kommer lipa som en idiot när jag går hem sista dagen, men jag kommer inte inte inte inte INTE sakna bristen på organisation, tramset med reflektion, övergivenheten när chefen inte dyker upp på 9 veckor och hur vi hela tiden får lappa och laga utan stöd uppifrån. Jag måste vila.
nere i city står en hund och gråter
gå ner dit om du kan och ge´n en hjälpande hand.
Nå´n har glömt honom där, han är övergiven
och det står ingenting på hans hundhalsband.
Du kan kalla´n vad du vill, men jag tror att den hunden heter Chans!
Skynda dig ner nu, du måste ändå snart någon annanstans!
//Ulf Lundell