-
Ljuva Tisdag...:)
Måste bara förmedla mina känslor.
Sovit gott, Solen skiner, Midddagsmaten förberedd, Mamma mår bättre, Yngsta Syrran ska hälsa på mig på jobbet....

-
Läsvärt
-
Här är det snö!
Nu yr snön omkring utanför, Boris har haft roligt med att sitta i fönstret och kolla på de konstiga vita, fluffiga sakerna som blåser omkring! Jag har ätit en god semla för andra dagen i rad, mums! Fredriks pappa Håkan åkte nyss hem, han har varit här och hjälpt oss installera en dimmer till vår kristallkrona som vi fick av honom i julklapp och som hänger i vardagsrummet. Väldigt fin, det kan va bra med en dimmer tänkte vi och Håkan är något av en dimmer-expert

På träningen igår (inte karate utan ett vanligt fyspass i dojon) hände nåt underligt. Mitt under en omgång när jag står och slår mot en mits känner jag hur jag bara blir allt mer yr i huvudet. Jag fortsätter ett tag till, men till slut känner jag att jag måste sluta, annars svimmar jag. En väldigt obehaglig känsla, det har aldrig hänt innan när jag tränat. Så jag fick avbryta, gå och dricka vatten o sätta mig ner en stund. Sen började det släppa och jag mådde bättre. Passet va nästan slut så jag missade inte så mycket. En i gruppen trodde jag hade lågt blodtryck, men det har jag inte vad jag vet. Möjligtvis dålig blodcirkulation eftersom jag alltid är kall om händer o fötter. Nåja, alla har väl nån sån dipp då och då.
Jag ska nu fortsätta kolla runt lite efter potentiella bilder vi skulle kunna ha på köksväggen. Har hittat två jättefina bilder på pumor, men jag vet inte om sambon är helt med mig där. Hej sålänge och ha en riktigt bra lördag!
-
Dagens citat
"Kattägare får ibland en obehaglig känsla av att universums härskare har morrhår och en lång rödbrun svans."
-
Återhämtning !!
Nu börjar vardagen sakta återvända efter en jobbig vecka tillsammans med mamma på lasarettet. Hon är nu hemma i sin lägenhet och det är bara att hoppas det går bra för henne. Visst finns det en oro men nu tar vi en dag i sänder. Två av mina systrar är utomlands men en bror finns i närheten och kan rycka ut om det är något med mamma.
Tack alla ni som stöttat mig....Ni är värdefulla.
Vi har en kall söndag här i Svensbyn med 18 minus. Det blir en innedag. Bra att det är mycket sport på Tv.
Ha en bra söndag ....