• Viktigt att ge sin röst

Blogg lindahemrell :dancing shoes, Viktigt att ge sin röst

Nu är det snart val, några av er har säkert redan röstat o några kanske inte tänker rösta heller...
    Gör det, ta ert ansvar.
    Jag vet att det kan kännas som ett annat sprÃ¥k men man kan sätta sig in o ta del av politiken pÃ¥ ett lätt sätt oxÃ¥.
    Vad brinner du för? Ställ din fråga via mail.. förstår du inte svaret be dem förklara igen. Stå inte bara o se på för att sedan klaga, Var med o engagera dig! Kunskap är KING.

Jag har följt grillningen via VLT, jag var ganska bestämd över att rösta som jag tidigare hade gjort men nu vacklar jag.. har inte bestämt mig än.. Ska läsa på lite till, har ju veckan på mig! {#}

0 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • Vart fanns syret?!

Blogg lindahemrell :dancing shoes, Vart fanns syret?!

Ja.... Vanligtvis tar vi bara in 40 personer på Zumba..
    Men efter ett kort uppehåll på en vecka o nystart på terminen så var zumbabehovet stort. De var över 70 personer igår o några fick gå på discolektion med Camilla istället.
    Vad göra?
    Försöker lösa det... eventuellt så lägger vi in några extra kvällspass.
    Ã…terkommer om mer zumbaklasser.

{#}

• 3 CREDITS

nu har jag anmält mig till en weekend-kurs i chicago. den pågår under en hel helg, lördag och söndag. och omfattar 3 credits. och jag är tvungen att läsa två stycken 3 credits-kurser under mitt år här. och de vanligaste sättet att göra det på är att gå en kväll i veckan i under 16 veckors tid. men nu ska jag alltså göra det på två dagar. kommer att bli mycket jobb under dessa dagar, men jäkligt skönt att ha hälften avklarad efteråt. det bästa av allt är att simone (en au pair-vän till mig) också ska göra det, och det var hon som tipsade mig om det. så vi kommer att åka på samma och önskar varandra som rumskamrater. med andra ord, det kommer att bli roligt också!!(:

• HOURS

Blogg alexandraaa :Alexandra, HOURS

det var riktigt kul att prova på att slå lite idag! jag var inte direkt proffs, men fick in en del grymma träffar.

åt en god middag tillsammans med familjen ikväll innan jag gick till red mango (ett ställe med frosen yoghurt) med tjejerna. min hostmamma är väldigt duktig på att laga mat!! blev tillfrågad om jag kunde sitta barnvakt imorgonkväll efter jobbet då de ska på föräldramöte, och jag sa ja. men egentligen jobbar jag redan mer än vad jag får för min förmedling. vi får jobba max 10 timmar om dagen, och sammanlagt 45 timmar i veckan. förra veckan jobbade jag 11 timmar varje dag vilket sammanlagt blev 55 timmar i veckan. alldeles för mycket. och denna veckan ser likadan ut plus att imorgon ska jag som sagt jobba på kvällen också, vilket blir ca 13 timmar på en dag. jag har jättesvårt för att bestämma mig för om jag ska prata med dem om det eller inte. nästa vecka kommer mitt schema se annorlunda ut och jag kommer inte att jobba mer än 8 timmar per dag. och de är väldigt snälla och skulle aldrig utnyttja mig, så det kanske är lika bra att inte nämna det.

hade världens största insekt på mitt rum förut när jag kom in, och den satt i taket så jag tog en handduk och slog mot den. jag vet inte om den flög eller om den fördes av vindpusten från handduken när jag slog (för, jaaaa, jag missade självklart), men den försvann! totalt väck! nu finns den här inne någonstans men jag kan verkligen inte hitta den, och nu ska jag sova. åh så läskigt, jag hatar insekter!

• Hjärtan.

Blogg ylvak :Personligt och opersonligt ur mitt liv., Hjärtan.

Hjärtan som slår.

Hjärtan som gråter.

Hjärtan som försöker förstå.

Ylvak

copyright

2 kommentarer | Lägg till en kommentar

choose your country