• 15/7 Marknad

Jag och mams har varit pÃ¥ marknad i Sjöbo idag tillsammans med Therese, Nellie och Lina. Wow vilken marknad, fanns hur mycket som helst att titta pÃ¥. Mamma shoppade lite, det mesta till mig som vanligt Bland annat köpte hon ett par jättefina arbetsbyxor som jag kan ha här hemma när jag hjälper pappa i trädgÃ¥rden. Pappa har pratat länge om att han vill ha sÃ¥dana till mig sÃ¥ det var perfa att mamma hittade dem.  

Jag testade även pÃ¥ att hoppa i busfabrikens hoppeborg som fanns pÃ¥ plats och det var en riktig hitt. Var jätteskoj tyckte jag. Nellie höll inte alls med mig pÃ¥ den punkten, hon tyckte snarare att det var jätteläskigt och ville bara ut till sin mamma direkt igen. Lina försökte verkligen fÃ¥ henne att gilla det, men nej hon ville helt  enkelt inte alls

Jag tyckte det var kul att slänga sig på rumpan.
    Lina kämpar med att få Nellie till att prova hoppa.

Jag vill ut säger Nellie

Lina och jag hoppar. Lite suddig bild

Nu har jag glad och nöjd efter hoppandet.
    Nu kan jag sitta still fint i vagnen ett tag till.

Här é min fina jobbebyxor med knäskydd, verktygsfickor och allt. Aningens för stora men då vara de ju längre{#}Nu är jag redo för att hjälpa papps

0 kommentarer | Lägg till en kommentar
  • 13/7 Studiebesök och tropikariet

Blogg wilmabus :Vårt stora lilla underverk Wilma-bus!!, 13/7 Studiebesök och tropikariet

(Jag och Nellie kollar in Lemurerna)

Mamma hade tid hos veterinären idag för vaccination av katterna. Under tiden var jag pÃ¥ studiebeök pÃ¥ pappas jobb. Vi gick en liten runda vid hans kontorsbod och kollade in grävmaskinerna. Det var riktigt spännande tyckte jag. När mamma var klar hämtade hon upp mig igen och vi for hemÃ¥t. När vi sitter i bilen ringer faster Therese och frÃ¥gar om vi vill följa med henne, Lina och Nellie till Tropikariet. Först sa mamma nej eftersom vi var där ganska nyligen och mamma hade en del att göra där hemma ocksÃ¥, men sen Ã¤ndrade hon sig igen eftersom hon vet att jag tycker att det är sÃ¥ roligt med djur. Precis som förra gÃ¥ngen var tropikariet en riktig höjdare och likasÃ¥ krokodilklappningen som de även hade denna gÃ¥ng.

• 12/7 VARMT

Blogg wilmabus :VÃ¥rt stora lilla underverk Wilma-bus!!, 12/7 VARMT

Huuu va det är varmt. Är knappt man kan sova ordentligt pÃ¥ nätterna. Tur att mamma och pappa är duktiga pÃ¥ att vädra ur huset innan natten annars hade det nog varit kört. Idag har jag och mamma varit och svalkat oss i poolerna i kvidinge, gÃ¥r ju inte att vara hemma i denna värmen. Var riktigt najs och svalka av sig

Ikväll ska vi hem till faster Therese och grilla med gamlamormor Ingalill och gamlamorfar Lennart  och imorgon kommer dem hem till oss. Kul att träffas när de väl är nere frÃ¥n Oskarshamn och hälsar pÃ¥

• 11/7 Strandpremiär

Mammas och pappas gemensamma firande igÃ¥r blev lyckat. Var riktigt mysigt och alla verkade vara nöjda. Idag började vi dagen ganska soft. Strax innan middag bestämde vi oss för att Ã¥ka till stranden och ta mitt premiärdopp i havet. Har varit pÃ¥ stranden förr men aldrig badat, men om jag för säga min mening var det inget jätte  succe. Var helt ok att doppa benen, men var helt klart roligare att springa runt pÃ¥ gräset än att vara nere pÃ¥ stranden och bada. Vi valde inte bästa stranden heller kanske utan det var nog den mest steniga stranden i skÃ¥ne. Vi fÃ¥r göra ett nytt försök snart igen. Mysig hade vi i alla fall trots den sunkiga stranden. 

På väg från parkeringen ner till stranden.

Pappa vill spela boll men jag har hittat annat som intresserar mig.

Gillar att sitta i solstolen

Djupt koncentrerad

Mamma titta vad jag hittat!

Efter stranden körde vi bara hem om en snabbis och hämtade upp mormors försenade födelsedagspresent och körde hemÃ¥t till henne. Hon skulle fÃ¥tt det igÃ¥r men det glömde mamma bort. Där blev det i alla fall bad i poolen och glass. Är fortfarande inte särskilt glad i galss men en lite bit gÃ¥r för sig.

Okej lite gott är det

• 10/7 GRATTIS mamma!!

Blogg wilmabus :VÃ¥rt stora lilla underverk Wilma-bus!!, 10/7 GRATTIS mamma!!

Idag är det ingen vanlig dag. Det är nämligen en härlig mammas födelsedag och det är inte vilken mamma som helst utan min alldeles egen mamma. Hjärtar dig massor mamma{#} // Kram Wilma

Detta ska vi fira med hela tjocka släkten ikväll. Pappa som fyllt 30 skall också firas då. Detta ser jag fram emot

choose your country