-
Dessa förbaskade roliga tv-spel!
Det är skit att det ska vara så kul med tv-spel, jag tror att det står för 90% av alla konflikter här i våran familj. Douglas kastar sig in framför x-boxen så fort han får en chans och Erika blir frustrerad när han inte ger henne någon respons. För att inte tala om alla... Vänta jag ska bara....
Tycker själv att det är kul men rackarns vad det hindrar all form av fantasi och kreativitet. Vi har provat med vissa tider men jag tycker själv att det inte funkar så bra. Ibland önskar jag nästan att den ska gå sönder så man slipper den helt och hållet. Finns det någon som har en bra hållbar lösning? Jag kommer i vart fall inte på någon.
Fast mycket ligger i bristen på tid att erbjuda andra saker det är så lätt att bara sätta sig när man inte kommer på vad man ska göra. Antar att jag inte är ensam om detta problem och det är förmodligen samma sak med datorn för många. Man kanske bara är gammal och inte fattar hur underbara dessa tekninska prylar är, men var tog fotboll på gatan och cowboy och indian lekar vägen?
-
Hjärnsläpp, nu får man skämmas :-(
Full fart med barnen på morgonen, i med mackorna det är snart dax för dagis...
7,30 så var vi på plats och Erika är glad som vanligt för att få komma till dagis, pratade lite med personalen innan jag for hem för att Johanna ska åka till jobbet och ta med Dogge till skolan. När jag får sätta mig ned i soffan med Rakel så slår det mig. Shit det är tisdag.... Erika börjar 8,30 på dagis. Så det är bara att ringa och förklara hjärnsläppet. Nu har vi suverän personal så det var inga problem och jag hämtar henne lite tidigare i stället. Men det är ju pinsamt.
Väntar nu på att solen ska bryta igenom ordentligt så ska jag ta Rakel och Rodde på en rejäl promenad, måste bara röja lite här hemma innan. I kväll ska jag ta Douglas och fara på spedway ska bli kul om vädret håller sig men det ska det nog göra. MIssar em kvalet men San Marino ska vell inte bli något problem för svenskarna.
Rakel är rejält snorig och Erika var röd i ögat i morse hoppas att det inte blir någon ögoninflamation men risken finns nog med tanke på att hon inte varit riktigt kry på ett tag.
Ha en skön dag där ute i hela landet och njuut av solens sköna strålar
-
Boxning, dans eller kockkurs!
Jag har funderat lite på det nu när jag har varit hemma ett tag med mina små gosegrisar. Hur underbara de än är så tar det på orken att gå hemma hela tiden. Bit för bit gnager de bort orken, kanske att det är mera så nu när man har flera barn men jag tror att det gäller de flesta. För att vara en bra pappa så måste jag få tid att återhämta mig, skaffa energi, ork och glädje.
Man kan nog använda sig av vilken aktivitet som helst och behovet är förmodligen olika hos alla, för mig har fiske och min hund alltid varit mitt andningshål och tid för reflektion. I år har jag inte hittat tid för fisket så det har fått ett års vila men jag har min trogne vän Rodde som jag tillbringar minst en timme med i skogen varje dag efter middagen. (förutom morgon o kvällspromenaden) Funkar bra så länge jag har fixat det som fixas bör under dagen.
Om jag inte hade haft en underbar fru som förstår det behovet så tror jag inte att jag hade orkat på samma sätt. När jag kommer hem från promenaden finns orken och lusten att leka och vara med barnen igen. Och så vill jag verkligen att det ska vara.
Även om man tror att man inte har behovet att komma ifrån så tror jag det är ett gott råd ändå för det kommer smygande och kan vara svårt att se själv. Så varför inte börja boxas, träna sniglar eller börja dansa salsa. // Men vad vet jag?
-
Farbror doktorn
-
Kusiner